Familie bezoekjes - Reisverslag uit Takeo, Cambodja van Frank Koop - WaarBenJij.nu Familie bezoekjes - Reisverslag uit Takeo, Cambodja van Frank Koop - WaarBenJij.nu

Familie bezoekjes

Door: Frank

Blijf op de hoogte en volg Frank

12 Februari 2012 | Cambodja, Takeo

Om de week bezoeken we families in verschillende dorpjes waar we hulp aan bieden. Dit is altijd erg leuk werk om te doen, waar je veel voldoening uit haalt. Bij elke familie die we bezoeken worden we altijd vriendelijk onthaald en er wordt gelijk schoongemaakt om een zit plek voor je te maken. In sommige gevallen word je zelfs eten aangeboden, maar dat slaan we altijd af. We bieden aan een paar families hulp aan dorpjes in de omgeving. We helpen ze wel op één voorwaarde. Wij bieden hun hulp, als ze hun kinderen naar de Engelse les sturen bij het vrijwilligershuis. Dat klinkt misschien hard, maar zo kunnen we ook goed in de gaten houden hoe het met de kinderen gaat. De school is voor ons een erg belangrijk punt, omdat we zo te weten kunnen komen in welk gezin hulp nodig is.
De families die we op dit moment bezoeken:
- Meisje met eetprobleem
- Baby waarvan ouders aids hebben en het kindje geen borstvoeding kunnen geven.
- Familie waarvoor wij een nieuw huis gaan bouwen
- Epileptisch meisje
- Familie waarvan het kind het ‘’syndroom van down’’ heeft.
Als we dit doen nemen we meestal ook schoolspullen mee of knuffeltjes voor de rest van familie. Die vinden dit allemaal erg prachtig en vaak komt er ook een glimlach tevoorschijn, maar soms zijn ze daar ook veels te verlegen voor en verschuilen zich.
Meestal doen we de bezoekjes op de motor, maar soms ook met de fiets. Een asfalt weg hebben ze hier niet dus soms moet je over smalle zandpaden en dijkje rijden om bij je bestemming te komen.

• 12 Februari 2012 - 16:32

Ton Koop:

Goed werk Frank, graag horen we meer over het vervolg.

• 12 Februari 2012 - 20:18

Stephanie:

Heeee Franky! Hoorde van Jeannet dat je verslagen bijhoudt, dus dacht gelijk eens even kijken.. Nu ben ik weer helemaal bij:) Super leuk! Keep up the good work!!

Veel plezier!xx